איך בוחרים עצי פרי לגינה?

לא מעט טרנדים התווספו אל חיינו בעשורים האחרונים, אחד מהם והכמעט חדש ישן הוא ללא ספק גידול הצמחים ועצי פרי שונים. הטרנד הזה החל לצבור תאוצה לא רק בגינות פרטיות, אלא ממש לרקום עץ ושורשים גם במרפסות בתים ואפילו בגינות קטנות יחסית. עם זאת ישנם לא מעט פרמטרים לוודא כאשר נבקש לגדל עץ פרי בגינה, פרמטריטם אלו מתחלקים למנעד רחב החל מסוג האדמה ועד למיקום הגאוגרפי שלנו. לכן לפני שבוחרים עצי פרי מומלץ להבין איך וכיצד לבחור את עץ הפרי שיתאים לנו בצורה המושלמת לגינה.

איך בוחרים עצי פרי לגינה בצורה נכונה?

ראשית מומלץ שנכיר את השטח שאנו גרים בו, בין אם אנו גרים במישור החוף או בהרים מומלץ שנבין זאת על מנת להכיר את מידת הלחות, הגשמים ואת סוג האדמה שנוכל לספר לעץ הפרי שלנו. חישוב נוסף שהוא ללא ספק כמעט קריטי כאשר אנו מבקשים לגדל עץ פרי, הוא כמובן שטח השתילה שאנו מייעדים לעץ וכמובן הגובה שיוכל לגדול. למשל אם כעשרה מטרים מעל לאזור ששתלנו יש גגון, ככל הנראה עץ של 15 מטרים יתקשה לצמוח ולמצות את גובהו במצב שכזה. לכן צריך להכיר את השטח, בין אם אנו צמודים לחומה, לחנייה או אפילו למרפסת של השכנים, כך שלא רק לא נחלוק את הפרי איתם אלא נגדל את העץ גם בצורה בריאה יותר(ואז נחלוק איתם).

עצים מומלצים ופרמטרים נוספים

ישנם כמה עצי פרי מאוד מובהקים ופופולריים לגידול בישראל, החל מאגס ספדונה, משמש, דובדבן, מנגו, אבוקדו, ליצ'י, קרמבולה, פאפיה ועוד מגוון פירות מעולים אחרים. אך לצד כל הזנים הנהדרים והטעימים הללו מומלץ גם להבין האם יש לנו את הפנאי לגרוף או לקטוף את כל פירות הקרמבולה בתקופת דצמבר? בנוסף חשוב שנכיר גם מהם המזיקים שיכולים להיטפל לעץ שבחרנו, בין אם אלו כינמות או על דבר אחר חשוב שנכיר ונדע כיצד לטפל במקרה שאכן יותקף העץ שלנו. ופרמטר אחרון ולא פחות חשוב, הוא כמובן המראה הסגנוני של הגינה והבית, האם העץ יכול להשתלב בצבעים ובעלים שלו אל הגינה הקיימת.