טפטים לחדר השינה

טפטים הם אחד מפתרונות העיצוב הטובים ביותר כדי ליצור התאמה אישית של חללים לבית ולאותם אנשים שמתגוררים בחללים ואיזה מקום יותר אינטימי ויותר מותאם לנו מאשר חדר השינה שלנו? זו הסיבה שאנשים רבים בימינו הולכים על טפטים מעוצבים לחדר השינה שלהם. לטפטים יש יכולת מדהימה לשנות לחלוטין את החלל ולתת הרגשה חמה וביתית כמו ששום צבע לקירות יכול לתת. טפטים פרחוניים בעיצוב קלאסי יכולים להתאים למיטות כבדות וגדולות עם מראה מעט עתיק שלידן ניצבות אהילים גדולים של מנורות לילה. טפטים כחולים לבנים בתבניות הנכונות יכולים ליצור הרגשה קרירה ורעננה באיזורים חמים ויחד עם מצעים בצבעי אפור או סגול ואולי גם רהיטים בצבע עץ מלא כהה לתת הרגשה חורפית ונעימה.

פרחי עדינים וצבעוניים בתבנית שחוזרת על עצמה אינספור פעמים לצד מצעים וריהוט בצבעי פסטל של לבן, תכלת ונגיעות של צהוב יכולים להקנות לחדר השינה מראה נשי ומתוק, כזה שכל אחת תרצה לשהות ולחזור אליו שוב ושוב. טפט עם תבנית מופשטת בצבעי לבן ושחור או אפור ולבן יחד עם ארונית ספרים עמוסה יכולים להקנות לחדר מראה מתוחכם ורציני של בעלים למדניים המקדישים את ערביהם ולילותיהם לקריאה ועיון מעמיקים.

ומה לגבי ההפך? כלומר אנשים המעוניינים בחדר שינה קליל וטרופי, כזה המזכיר להם את החופשה האחרונה באי האהוב עליהם? בפני האנשים האלו עומדות שתי אפשרויות: הראשונה ללכת עם טפטים של עלים טרופיים גדולים וחוזרים על עצמם בצבעי ירוק ושחור או לחלופין ללכת על תבניות של דקלים וים המקנים לצד מצעים המשקפים את צבעי החול או המים הרגשה של חוף ים ושל נופש קבוע. יש חדרי שינה שבהם השטיח הוא גורם מאוד דומיננטי בעיצוב החלל ולכן כדאי להקדיש מחשבה להתאמת תבניות השטיח לתבנית של הטפטים וליצור הרגשה של המשכיות בין הרצפה לקירות. למעשה במקרים רבים מעצב או מעצבת מוכשרים ינסו להמשיך את הרצף הזה גם כלפי התקרה או על ישי שימוש במראות כדי ליצור חוויה כוללת ואחידה מבחינה עיצובית.