מה זה ציוד טקטי?

ציוד טקטי הוא שם כולל לציוד שנעשה בו שימוש בצבא, משטרה וכוחות הביטחון בכללות. תחת שם הכולל הזה ניתן למצוא ציוד מפנסים, אפודים קרמיים, סכינים ועד תחתונים ומכנסיים. עם השנים התפתחה אופנה של אנשים שאוהבים ללכת ביום יום עם ביגוד טקטי. יש שיאמרו שיש בכך אמירה אופנתית של חיי צבא או חיים של שירות או אפילו תפיסת עולם פשיסיטת ויש כאלו שיאמרו שמדובר באנשים פטריוטים התומכים במדינה ובכוחה וריבונותה.

סוג אחר של אופנת ציוד טקטי היא זו שמאפיינת אנשים שהם חובבי פעילויות טבע כגון קמפינג, ציד או טיולי ג’יפים. במקרים רבים הציוד הטקטי מתאים ותומך מאוד בפעילויות אלו ולכן הפך להיות מעבר לאמצעי לשירות הפעילות גם להצהרה אופנתית על תחביבי האדם וצורת חייו.

ביגוד טקטי

בציוד טקטי ישנן רמות שונות מציוד טקטי מלא, היינו מכנסיים, חולצה, נעליים, אפוד, כל הדברים ששמים בתוך האפוד ועד לנשקים ותחמושת ויש ציוד טקטי חלקי או קליל כגון חולצה מנדפת זיעה או נעלי עבודה. גם לצבעים של הציוד הטקטי ישנה אמירה אופנתית בין אם מדובר בצבעי צבע או צבעי הסוואה לפעילות בטבע או לחלופין צבעים שחורים לחלוטין כגון של אלו של משטרות מסוימות או צבעים יותר אנושיים ופשוטים.

בהנחה ואינכם קונים ציוד טקטי מתוך אידיאולוגיה או אמירה אופנתית אז חשוב להבין בראש ובראשונה את השימוש המיועד של הציוד. ישנה נטייה לקנות ציוד שלאחר מכן שוכב בארון ללא שימוש משום שהשימוש בו נדיר כל כך או שהלכתם וקניתם פריט מתקדם מאוד עבור שימוש פשוט יחסית. לאחר שהגדרתם מה בדיוק אתם רוצים להשיג אז כדאי ללכת ולהתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום, במקרים רבים לשימושים שונים ישנם פתרונות ביתיים או אלתורים זולים שעושים את העבודה לא פחות טוב מציוד מקצועי.

בישראל יש מספר חנויות שמיצבו את עצמן כמובילות את התחום כגון למטייל, ריקושט, פירסט טקטיקל ועוד אך ניתן למצוא מומחים ותיקים ובעלי ניסיון רב מחוץ לרשתות המסחריות. במקרים רבים לאנשים הללו שצמחו מתוך השטח ישנם טריקים וטיפים שקשה למצוא רק ברמה המסחרית.