מה צריך לדעת לפני שרוכשים קרקעות בפלורידה?

פלורידה נחשבת לאחד המקומות האידיאליים להשקעה בארצות הברית. הכלכלה במדינה, למרות הפגיעה בתיירות והקורונה, ממשיכה להתחזק. כמו גם ההגירה החיובית והמשך עליית מחירי הנכסים ומחירי השכירות. משקיעים רבים שוקלים רכישות של קרקעות במקום בתים או דירות או בשל העלות הנמוכה משמעותית של רכישת קרקע והזדמנות לעליית מחיר משמעותית אם האזור יתפתח וישגשג ואם בשל האפשרות לקבל חופש מוחלט בתכנון הנכס שיבנה בהמשך.

רכישת קרקע בפלורידה

אך אם אתם מתכננים לרכוש קרקעות בפלורידה ישנם מספר דברים שעליכם להתכונן אליהם או להכיר אותם: אינכם יכולים לממן קרקע באותה הצורה בה אתם מממנים רכב או בית. מימון של קרקע בתולית נתפס כהלוואה עם סיכון גבוה יותר משום שההחזר האפשרי במקרה של עיקול עלול להיות נמוך יותר. תוכלו לקבל הלוואה על קרקע רק אם יש לכם דירוג אשראי גבוה במיוחד וגם אז ההלוואה אינה בטוחה. אם אתם לא מתכננים לבנות באופן מיידי על הקרקע אז חשוב להיערך לרכישת הקרקע כולה במזומן או במקרה ותקבלו הלוואה אז תצטרכו 50% מהסכום במזומן.

השקעה בקרקע היא ללא ספק השקעה ארוכת טווח יותר ולא מדובר בעסקה של שיפוץ ומכירה. למרות שנראה כי מדובר בעסקה פחות סקסית, בפועל מדובר בעסקה בטוחה יותר משום שמחירי הקרקעות לא נוטים לרדת באותו אופן כמו שוק הדיור כולו בתקופות קשות.  מצד שני ייתכן והערך לא יקפוץ כמו יתר השוק אך ללא ספק מדובר בהשקעה בטוחה. אם אתם משקיעים בקרקע שאינה סמוכה למקום בו אתם גרים אז מומלץ מאוד ליצור קשרים ולשוחח עם השכנים באזור שיוכלו להתריע על מסיגי גבול או בעיות אחרות שמתרחשות בשטח שלך. שכנים גם יכולים לספק לך מידע על התפתחות עתידית של האזור ומצב השוק. חשוב גם להיות בקשר עם יזמים אחרים שרכשו קרקעות באותו אזור ולחלוק מידע או תוכניות לעתיד. כדאי מאוד גם לעבוד עם מתווכים באזור כדי להבין את תוכניות הבנייה והמגמות של השוק ואולי לאתר גם הזדמנויות לקרקעות נוספות באותו האזור. נראה ששוק הנדל"ן בפלורידה הולך להמשיך לשגשג בשנים הקרובות ובין אם תיכנסו בהשקעה על קרקע או על נכס, אין זמן טוב כמו ההווה כדי לבצע עסקה שכזו.