קוסמטיקה טבעית וטיפולי בריאות

ישנם מוצרים המשלבים באופן אופטימלי בין צמחי מרפא, ויטמינים, אנזימים, אבקת ירקן ומינרלים מים המלח. לרוב מדוברים במוצרים שיהיו בעלי ריכוז גבוה של חומרים אקטיביים המייצרים שילוב מנצח של טוב ובריאות לעור ולגוף שלך. המוצרים הללו לרוב כל כך עדינים שהם מתאימים גם לבעלי רגישויות שונות לרכיבים שמצויים בחומרי הקוסמטיקה המסורתיים. אם לא בכיוון של מוצרי ים המלח אז ניתן למצוא חברות בישראל שמנסות לייצר מוצרים דומים אבל על בסיס שמן זית. בדרך כלל מדובר על מוצרים שונים ממוצרי הטיפוח בסגנון הקרמים והמשחות ויותר בכיוון של סבונים טבעיים קשיחים או סבונים טבעיים נוזליים, קרמים לגוף, מסכה לפנים, חמאות לגוף ושמני עיסוי משמן זית. במוצרים הלו אין שימוש בכימיקלים מן הסתם או בחומרים מלאכותיים אחרים ובפעמים רבות כמו בכפרים דרוזים הם מופקים על בסיס ידע מסורתי מקומי שעבר מפה לאוזן במשך מאות שנים.

חברות רבות מהתחום האורגני משמשות חברות וויט לייבל לחברות אירופאיות או ארגונים אורגניים גדולים המשווקים את המוצרים הטבעיים והאיכותיים תחת השם שלהם. אסטרטגיית הוויט לייבל מאפשרת גם לחברות ישראל לא להתעמת מול תומכי החרמות השונים על ישראל והפוליטיקה שלעיתים מאיימת על מוצרים ישראלים בחו"ל. לרבות מהחברות הישראליות פטנטים על תהליכים כגון תהליכי הפקה או תהליכי ייצור של אותם שילובים בריאותיים המבוססים על החומרים האורגניים. התהליכים הללו יכולים לעשות שילוב לעיתים בין מגוון רחב של צמחים, שמנים, תמציות פרי ומינרלים או מרכיבים אחרים הידועים במדע המודרני כמועילים לטיפוח העור. פרט לתכונות המרפאות והקוסמטיות של המוצרים לעיתים קיים אתגר ביצירת המרקם הנכון כך שירגיש בצורה האופטימלית בידי הלקוחה ועל גופה, אתגר אחר קיים בכל הקשור לניחוח המוצר – כאשר עושים שילוב של רכיבים בעלי ריח דומיננטי מאוד לעיתים קרובות כגון רוזמרין, ג'ינג'ר, שמן זית, מנטה ועוד. חשוב מאוד ליצור ניחוח מושך, טבעי ובריא ולא חריף מדי או מבולבל מדי.

אחת הפריצות של השנים האחרונות הוא הניסיון ליצור קו מוצרים אורגני המיועד לטיפול בציפורניים ובהסרת לק בצורה טבעית ובריאה וכן שמפו ללא מלחים. מדובר במדרגה הבאה לאחר הקוסמטיקה הטבעית האורגנית השכיחה כגון מוצרי הטיפוח לעור, לפנים, לשיער, לספא ועוד.