למה סידן חשוב לגוף?

מרבית המוצרים שאנו משתמשים עשויים ממגוון רחב של חומרים בסיסים המרכיבים אותם, בדיוק כמו רכב המורכב מסוגים שונים של פלדה/מתכת, יחד עם מרכיבים טכניים שונים כמו מנוע, אגזוז וקרבורטור. כל אלו יחד מרכיבים את המכונה שנקראת אוטו, במידה ואחד מהחלקים יהיה חסר באוטו ייתכן והרכב יוכל להיקרא אוטו אבל לא לתפקד ככזה. אותו הדבר כאשר אנו עוסקים בגוף שלנו ובמיוחד כאשר אנו ממרקרים את אחד מהמינרליים החשובים והנפוצים בגוף שלנו-סידן! המינרל שנמצא ברוב בעצמות שלנו אחראי על לא מעט מהפעולות הפנימיות של הגוף, בדיוק כמו שדלק מניע את מנוע הרכב או המים שמקררים את הפעילות שלו כך גם הסידן מאפשר למערכות הפנימיות בגוף שלנו להמשיך לפעול. מבוסס על מידע מהאתר https://density-calcium.co.il

מערכת מאורגנת היטב

בדיוק כמו מערכות שונות שאנו מכירים כך גם הגוף שלנו מתארגן ועובד בצורה אורגנית ומסודרת, כאשר לכל מינרל, נים ומאכל יש תפקיד מוגדר מבעוד מועד ואי מילוי של התפקיד יכול לגרור מחלה או לבעיה כזו או אחרת בגוף. כך גם הסידן בגוף שלנו אחראי בראש ובראשונה על תחזוקה שוטפת של העצמות שלנו כאשר הוא נמצא ברובו(99 אחוזים ממנו) בעצמות הגוף שלנו ובאחוז הנותֳר ממנו הוא שומר על חוזק השיניים שלנו.
אחראיות הסידן היא על מסת העצמות שלנו, שמירה על צפיפות ראויה של כל עצם ועל בנייה מחודשת במידת הצורך אך לא רק. הסידן אחראי גם על פעילות עצבית להעשות בצורה מסודרת ובריאה מנקודה אחת אל אחרת בגוף שלנו, יחד עם כיווץ שרירים, קרישת דם, חיזוק המערכת החיסונית ואפילו על פעימות הלב שלנו.

מתי יש מחסור ואיך זה משפיע?

מחסור בסידן מתחיל עם העשור השלישי של גוף האדם שהוא כידוע הגיל שבו גוף האדם מאיץ את הליך ההזדקנות שלו והופך בצורה משמעותית לפחות גמיש, הגורם הזה אולי גם כן מתקשר אל כמות הסידן שבשנים אלו יורדת משמעותית. אך יחד עם הגיל לבריחת סידן משמעותית ישנם השלכות הרות גורל כמו מחלה "אוסטאופורוזיס" המאפיינת בעיקר בריחת סידן חריפה וגורמת לרקמת העצם להפוך לחלולה. מחלה שכזו גורמת ללא מעט כאבים כרונים ומצב גופני ירוד, לכן יש לשמור על כושר גופני ותפריט עשיר ומגוון.